Monographie

En ligne (disponible) - Monographie
Facilitating client centred learning / Registered nurses' Association of Ontario.
Toronto : Registered nurses' Association of Ontario, 2012, 78 p.

http://rnao.ca/sites/rnao-ca/files/BPG_CCL_2012_FA.pdf (12-02-2013)
Collection : Clinical best practice guidelines
Format de fichier : Adobe Acrobat PDF
Droits d'auteur : La reproduction de ce document à des fins non commerciales est autorisée à condition que la source soit dûment mentionnée.

Lieux géographiques
: Ontario, Canada

Mots-clés principaux
:
Éducation du patient
Participation du malade
Approche centrée sur la personne
Soins infirmiers fondés sur des données probantes

Mots-clés secondaires : Méthode pédagogique ; Évaluation

Résumé :

The purpose of this best practice guideline is to provide evidence-based recommendations related to nurses and other health care professionals providing effective client centred learning.

This guideline will address the following areas:

*How can nurses effectively facilitate client centred learning?
*What are effective teaching delivery methods/ strategy for client centred learning?
*How do nurses assess client learning?

This guideline will be applicable to all domains of nursing including clinical, administration, and education.

Langue : Anglais
Doc n° : 30112 ISBN / ISSN : 9781926944500
NumRec : 6429203
30112.pdf
30112.pdf
 

       

  Copier Permanent URL de cette page Ajouter cette page

     

disponible
Réserver
Pour réserver ce document, vous devez d'abord vous connecter


Aller vers :   IUGM    Fondation IUGM   Centre de recherche IUGM