Monographie

WT 18.8 F494l (disponible) - Monographie
Learning later / FINDSEN, Brian.
Malabar, Florida : Krieger, 2005, xiii, 168 p.


Mots-clés principaux
:
Andragogie
Éducation permanente

Mots-clés secondaires : Changement social ; Définition ; Développement humain ; Empowerment ; Participation sociale ; Théorie biologique du vieillissement ; Théorie sociologique du vieillissement ; Université du troisième âge ; Vieillissement

Résumé :

This book explores the relatively ignored issue of the social context and dimensions of learning for older adults. It combines international perspectives drawn from adult education, sociology, social gerontology, and critical theory to investigate the social and material circumstances of older adults' lives and connected learning. The central argument is that educators and practitioners will better understand older adults' learning by more fully addressing social context, the social construction of aging, older adults' interaction with social institutions, the nature of social change to which they contribute, and the social issues they face

Langue : Anglais
Doc n° : 22547 ISBN / ISSN : 9781575242187
NumRec : 2254703
 

       

  Copier Permanent URL de cette page Ajouter cette page

     

disponible
Réserver
Pour réserver ce document, vous devez d'abord vous connecter


Aller vers :   IUGM    Fondation IUGM   Centre de recherche IUGM